איך מעצבים חלל עבודה משותף?

יש קונצנזוס על כך שישיבה בחלל עבודה משותף היא הבחירה הכי נוחה והכי משתלמת לאירוח סטארט אפים וחברות, הרוצות לייצר צוות מגובש ורווי בתוך משרד אופנתי שמותאם לרוח התקופה בה אנו חיים מכל הבחינות. החלטתם לשכור חלל כזה ועכשיו עליכם להתמודד עם השאלה הבאה: כיצד לעצב את החלל העצום וחסר המחיצות הזה, שכגודלו כך גודל הבלבול שעלול להתלוות למשימת עיצובו. הנה כמה נקודות שכדאי לכם לקחת בחשבון כשאתם ניגשים לתכנון וביצוע המשימה.

סנטוריני משרד להשכרה בראשון לציון
משרד להשכרה בראשון לציון

לעצב לבד או להיכנס לחלל עבודה משותף הכול כלול?

ראשית כל, דעו שעומדות בפניכם שתי אפשרויות: שכירת חלל ריק אותו מעצבים כראות עיניכם ולפי טעמכם, או שכירת חלל עבודה משותף שמגיע מרוהט ומעוצב. היתרון של שכירת חלל ריק הוא שאתם הבוסים. אתם בוחרים הכול, החל מקונספט כלה ברהיטים ומוצרי חשמל ועד לרמת סוג סבון לשטיפת ידיים שתשתמשו בו. אופציה זו תתאים למי שעומד לרשותו תקציב בלתי מוגבל ורוצה להרים את רמת היוקרה מעבר למקובל, או למי שייחודיות בקו העיצובי והשארת חותמת אישית דרך נראות המשרד היא מהותית עבורו.

משרדי אדריכלים או חברות אופנה הם מסוג העסקים שפעמים רבות מעדיפים לעצב כדי להותיר חותם אישי, אך גם זה לא כלל אצבע. שיקולים תפעוליים כמו הורדת מעמסה לוגיסטית הניעו לא מעט חברות מתחומים אלה לבחור במתחמים משותפים של חללי עבודה שמעוצבים מראש. ואכן היתרון הבולט של חללי עבודה משותפים שמגיעים הכול כלול הוא הקלות שבשימוש בהם. ממש כמו במלון הכול כלול, כל מה שאתם צריכים זה למצוא את המקום שנראה ומרגיש לכם כמו בית מתאים לחברה שלכם. משם, כל מה שנותר לכם הוא לחלק כתובות לעובדים ולהגיע לעבוד. מצד אחד מוותרים על האמירה האישית, ומצד שני מוותרים גם על הוצאות רבות ובחירות והחלטות קטנות כגדולות, אשר מתורגמים לזמן ומאמץ שתצטרכו לגייס לטובת משימת העיצוב הנכספת.

לעצב באופן עצמאי

סנכרון בין מהות המותג לאווירת המשרד

עבור מי מאתנו ששקל את האפשרויות והחליט שהוא בכל זאת רוצה לעצב לבד, חשוב קודם כל לבחור קונספט שילווה את עיצוב המשרד. אם אתם כבר משקיעים את הכסף והזמן, כדאי שתקדישו מחשבה ותשקיעו יצירתיות כדי לבחור לכם קונספט אחיד ועקבי שייצר שפה עיצובית למשרד. כאשר ישנם צבעים שולטים שחוזרים על עצמם או אפילו דמויות, הדפסים או רעיונות שחוזרים, זה מאד תורם לאווירה הביתית ויעזור לעובדים להתרגל למקום מהר ולחוש בו נינוחות ורוגע. המוח האנושי אוהב סטים וסדרות, כי אלו משדרים שיטתיות, עקביות וחזרתיות, שהנן תכונות המקלות על עבדותו של המוח.

אם המשרד מתעסק באימון או התפתחות אישית לדוגמא, רעיון נחמד יהיה לשזור ברחבי המשרד משפטי מוטיבציה שכתבו העובדים עצמם. זה יכניס לקירות טאצ' אישי וייצר זיקה חזקה בין העובדים למקום, כמו גם תחושת שייכות לחברה והרגשת ערך. אם החברה שלכם לא מתעסקת בנושא מיוחד תמיד אפשר ללכת על קו עיצובי שהצבעים השולטים בו הם צבעי הלוגו. כך למשל משרדי Gett (לשעבר גט טקסי) מאופיינים בקו עיצובי שהוא כולו על טהרת הצהוב והשחור בדומה לצבעי הלוגו של החברה. אפילו אם אתה לא יודע לאן נכנסת, קל מאד לנחש מיד כי זה פשוט מתכתב עם הלוגו אחד לאחד. החלטה עיצובית כזו תעזור בהבניית המותג והשרשה שלו בחיי העובדים. קצת כמו חולצת בית ספר אחידה. כל אלה בסופו של דבר תורמים בחידוד הזהות הייחודית של המותג וביצירת גאווה יחידה.

פונקציונאליות

לאחר שבחרתם קונספט או קו עיצובי, השלב השני הוא לדאוג שהמשרד יהיה נוח, ולהשקיע בהנדסת אנוש. זה בוודאות אחד האלמנטים החשובים ועל זה גם נכון להשקיע את עיקר התקציב שלכם. בעוד שרהיטים לרחבי המשרד, תמונות וטפטים אלו הם דברים שאפשר למצוא ברמה גבוהה אפילו בעלי אקספרס או איביי, כסאות משרד ומכונת קפה הם הפריטים שאתם רוצים לבדוק בעצמכם ובהם כדאי להשקיע את מיטב כספכם. עובד שישב שמונה שעות בכיסא נוח וקם ללא כאב גב הוא בוודאות עובד שמח ומרוצה יותר מאשר זה שישב בכיסא הגורם לו כאבי גב בסוף היום, ומשפיע לרעה על עייפותו. פונקציונאליות ונוחות בעיצוב המשרד מוכחות כגורם מספר אחת לשביעות רצון של עובדים במקום העבודה שלהם. זה מתחיל בכיסא נוח ואוכל במקרר וממשיך לפינות קריאה מרגיעות ושפע של כלי כתיבה וחומרי עבודה. כל אלה הם דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון.

לתת לאחרים לעבוד בשבילך

אם החלטתם שבשלב זה של חייכם פחות מתאים לכם להוציא זמן וכסף על עיצוב ייחודי, הרשו לנו להרגיע אתכם. המשרד שלכם לא הולך לרדת ברמת הנראות שלו משום משרד אחר שראיתם אצל קולגות או בפינטרסט. לשמחתכם, השוק בארץ מציע חללי עבודה משותפים מושקעים ונוחים שעוצבו על ידי טובי המעצבים שהשקיעו מחשבה רבה אודות משתמשיו וצרכיהם.

אופיקס מובילה את השוק הזה בכבוד ומציעה חללי עבודה משותפים יפהפיים, המעוצבים בסגנון אורבני תעשייתי, תוך שמירה על אווירה ונוחות של בית. תוכלו לשכור חדרים בתוך המתחם, שולחן או מספר שולחנות בחלל המשותף וגם חדרי ישיבות סגורים, במידת הצורך. ישנן פינות התאווררות ופינות קפה. המטבח מאובזר ויש בו שולחן גדול שבו הצוות יוכל ליהנות מארוחות צהריים משותפות. אנחנו מזמינים אתכם להגיע למתחמים שלנו ולהתרשם בעצמכם מהנראות והאווירה במקום.