10 טיפים לבחירת חללי עבודה משותפים

משרד להשכרה בראשון - סנטוריני
משרד להשכרה במתחם ראשון לציון מערב

החלטתם לשכור חלל עבודה?!

חשוב שתקראו כתבה זו.  10 טיפים שיעזרו לכם למצוא את המקום הנכון ולבצע את העסקה הטובה ביותר

רונית מורגנשטרן

 

מספר מתחמי חללי העבודה בישראל גדל בקצב מהיר, כי היתרונות שלהם לעסקים קטנים בעיקר, הפך אותם למבוקשים מאוד. ההערכה היא שהיום יש כ-280 מתחמים כאלה לעומת כ-150 לפני שנה וכ-80 לפני שנתיים.

מתחמי חללי העבודה משכו בהתחלה בעיקר חברות קטנות, סטארט אפים ובעלי מקצועות חופשיים, שהמתחמים נתנו להם פתרון של משרד בסגנון "הכול כלול", בלי לדאוג לשכירת משרד, חניה, שירותי ניקיון, תשלום ארנונה ואיבזור מלא, כולל חדר ישיבות חכם. בשנתיים האחרונות גילו גם הפרילנסרים את יתרונות חללי העבודה והם הופכים להיות חלק משמעותי בהם. גם חברות גדולות גילו את מתחמי חללי עבודה והן שוכרות בהם חדרים, חלקן לתקופות מוגבלות כשיש גיוס עובדים מוגבר לפרויקט, אך לא רק.

על היתרונות של חללי העבודה בעיקר לעסקים הקטנים כתבו רבות; אבל גם בין מתחמי חללי העבודה יש הבדלים, ולא כול מתחם חלל עבודה מתאים לכם אישית. פחות כתבו על מה אתם השוכרים צריכים לבדוק לפני שאתם בוחרים מתחם חלל עבודה בו אתם עומדים לבלות שעות ארוכות מדי יום במטרה להוציא פרודוקציה רווחית כמה שיותר תחת ידיכם. בכתבה זו ננסה לכוון אתכם לבחירה הנכונה בחלל העבודה באמצעות טיפים שכדאי לכם לקחת אותם בחשבון.

את הטיפים האלה אספנו משוכרים שונים וגם מהיזם משה פלדמן, שיש בבעלותו בראשון לציון שני מתחמי חלל עבודה תחת המותג Offix, אחד במזרח העיר והשני במערבה, והם נהנים מביקוש גבוה.  

להלן 10 טיפים לשוכר
(כולם חשובים, וסדר הופעתם מקרי לגמרי):

חניה

כמובן שהמצב הטוב ביותר הוא שתהיה לכם חניה חופשית צמודה למתחם. רצוי גם שתהיה חניה כזאת לאורחים שלכם. אם אין, תבדקו אם יש הסדרי חניה בסביבה בתשלום מופחת.

מיקום, נגישות ותחבורה 

אם חשוב לכם לא לבזבז זמן יקר בכבישים עמוסים, העדיפו מתחם שקרוב גיאוגרפית למקום מגוריכם. אם אין, בדקו את סדרי התחבורה הציבורית למקום – אולי תעדיפו להגיע לעבודה ברכבת, אוטובוס ולא ברכב הפרטי שלכם.

מבנה החללים

 בדקו האם החדרים אטומים/ שקופים? האם יש חלונות חיצוניים למתחם? לא כל כך נעים לבלות שעות ארוכות בחלל עבודה אטום.

גודל החלל שמוצע לכם

לבדוק האם גודל החלל שתשכרו תואם לכמות האנשים שצפויים להשתמש בו. לפעמים הצעה ל"חדר ל- 2 עובדים", מתבררת בפועל כחדרון שמתאים אולי לילד.

חדר ישיבות

אם אתם חברה שמקיימת דיונים, מארחת לקוחות/ספקים, קיומו של חדר ישיבות במתחם, אפילו קטן, הוא חיוני עבורכם. תבדקו שחדר הישיבות מצויד במכשור חדיש למצגות (חדר ישיבות חכם)  ושהוא מרוהט בנוחות לישיבות ארוכות, ויש בו מספיק מקום למספר המשתתפים הרצוי לכם..

היקף שימוש בחדר ישיבות

 עדיף לבקש מהבעלים מראש כמות קבועה (קרדיט) של שעות שימוש חודשית בחדר הישיבות. כמו כן, לבקש מראש מחיר קבוע לשימוש חורג במידה ועוברים את כמות השעות הפטורות עליהן הוסכם.

התחייבות בחוזה לפרק זמן השימוש

לבדוק נקודות יציאה גמישות במקרה הצורך. אין צורך לחתום על הסכמים ארוכי טווח. גם אם המחיר יעלה בסוף התקופה, זה שווה את הסיכון למקרה של צורך ביציאה מוקדמת הכרוכה בהפסד כספי.

הוצאות נוספות 

לפני שאתם חותמים על החוזה, תבררו היטב אם המחיר שאתם משלמים הוא סופי ואין "עזים "נוספות שמסתתרות במילים הקטנות.

שימוש במדפסת

 השימוש במדפסת ניתן ברוב המקרים חינם. ואולם, יש לבדוק אם יש הגבלה על מספר דפים לשימוש ואם יש תשלום (וכמה) על עודף שימוש.

נטוורקינג

 בכל מתחם מתנהלת פעילות חברתית ועסקית התורמת להפריית העסקים. רצוי לבדוק מה הפעילויות שנעשות במתחמים, והאם קיימים בו עסקים המשיקים ויכולים לתמוך ולעזור בפעילותכם.

בהצלחה