מוצר חדש בחללי עבודה, משרד בעיצוב ביתי

כך תהפכו את המשרד לחממה של השראה ומוטיבציה

את הבית הפרטי שלנו, רובנו דואגים לעצב כך שיהווה מעין קן אינטימי ומפנק. זאת מכיוון שהבית אמור לשמש כמפלט מהצרות והדאגות שמכבידות עלינו בשגרה. מנגד, לעיצוב המשרד, שבו אנחנו מבלים חלק נכבד ביותר מהזמן שלנו, רובנו לא מייחסים את אותה החשיבות.

גוגל, פייסבוק וחברות גדולות אחרות כבר הבינו כמה כוח יש לעיצוב המשרד בהעצמת המוטיבציה, היצירתיות והחיבור של העובדים למקום. תמונות מהמשרדים של ענקיות האינטרנט כבר חרכו את הרשת וגרמו לרבים לקנא בעובדים ברי המזל שזוכים להגיע לשם בכל יום. כך החברות האלו מבטיחות שהטובים ביותר יבחרו לעבוד אצלן, אבל חשוב להבין שאת מה שהן עושות – כל אחד מאיתנו יכול לעשות לעצמו ובעצמו.

מחקרים מראים שהאופן שבו המשרד שלנו מעוצב משפיע על היכולות שלנו ומשפר את המצב הנפשי. אז בואו נבין איך לעצב משרד שמתאים לכם בדיוק:

הריהוט האידאלי

ריהוט חם וביתי יסייע לכם להרגיש בתוך הקן הפרטי שלכם, להירגע, לטעון את עצמכם באנרגיות ולהגיע לעבודה בכל בוקר עם חיוך שגם יישאר מרוח על הפנים עד שתעזבו את המשרד. מומלץ לעצב משרד עם שולחן עבודה גדול, פינת ישיבה מפנקת שכוללת כורסאות או ספה בדיוק כמו בבית ואפילו להביא לחלל העבודה מזנון וספרייה להעצמת החום והטאץ' האישי.

אצלנו OFFIX אנחנו מספקים את הריהוט הבסיסי בתוך המשרדים אך כמשתמשים תוכלו גם לשדרג את עיצוב המשרד באמצעות אביזרים נלווים כמו פרחים, פסלים, תמונות של האנשים הקרובים אליכם ביותר, מראות, שטיחים מפנקים ואפילו פוסטרים אומנותיים. חשוב לעשות הכול כדי לוודא שכאשר תפתחו את דלת המשרד בבוקר, תרגישו שאתם מגיעים למקום שמהווה מפלט בעבורכם, ולא מקום עבודה אפרורי שאתם רק מחכים לצאת ממנו.

חלל עבודה משותף מעוצב

תכניסו אור לחיים

באוניברסיטת וושינגטון החליטו לבחון איך אור טבעי משפיע על המוטיבציה של עובדים במשרד. במחקר, שפורסם בכתב העת המדעי של איגוד הפסיכולוגים האמריקני, בחנו איך אנשים מתפקדים כשהם חשופים לאור טבעי וכשהם עובדים תחת תאורת הפלורסנט הידועה לשמצה. הממצאים גילו כי אלו שעבדו תחת האור הטבעי גילו יותר יצירתיות, יזמות ועצמאות. במתחמים שלנו מוצעים חדרים עם חלונות חיצוניים, המשרדים הפנימיים עוצבו בקפידה רבה עם טפטים המדמים חלון חוץ ונופים על מנת ליצור את התחושה הנעימה גם בהיעדרו.

ואם כבר אור טבעי – אז למה לא להשתמש בו כדי לגדל עציצים? מחקר אחר מצא כי אנשים שנמצאים בסביבה עם צמחייה שופעת מתפקדים ביעילות גבוהה ב-12 אחוזים מאנשים שעובדים בלעדיהם. בנוסף, בקרב הנבדקים שהוקפו בצמחים בניסוי הזה גם נרשם לחץ דם נמוך יותר בממוצע בהשוואה לקבוצת הביקורת.

אור טבעי וצמחייה יכולים להפיג את תחושת הניכור בחלל העבודה ולייצר אווירה ביתית שתמלא אתכם באנרגיות חיוביות מהרגע שתתחילו לעבוד ועד לסוף היום. מומלץ לוודא שאור השמש נכנס למשרד, או להניח במשרד נורות עם אור צהוב, מלטף וחמים.

חלל עבודה משותף מעוצב

פזרו ריח מדהים

יותר מכל החושים האחרים, הריח הוא החוש שמצליח להשפיע על הרגש שלנו בצורה שמדהימה את עולם המדע. לדוגמה, במחקר שנערך באוניברסיטת נורת'מבריה שבבריטניה נמצא כי אנשים השיגו תוצאות גבוהות יותר במבחני זיכרון כשהם נחשפו לריח של רוזמרין. מחקרים אחרים מצאו כי לבנדר יכול לחדד את המוח, להרגיע את הגוף ולשפר את הקשב והריכוז. ריח של נענע גם יכול לעזור להזין אתכם באנרגיות ולעזור לכם לצלוח את היום בצורה טובה יותר.

כדאי בהחלט להכניס למשרד ניחוחות נעימים שגם ישרו אווירה טובה וגם יעזרו לכם לתפקד טוב יותר. תוכלו לעשות את זה באמצעות תרסיסי ריח, תמציות ייעודיות או אפילו בצורה טבעית באמצעות פרחים וצמחים שונים. ההבדל הקטן הזה, כך מתברר, יכול להשפיע עליכם בגדול במהלך יום העבודה – גם אם לא תבחינו מיד בשינוי.

חלל עבודה משותף מעוצב

לסיכום: הקריירה שלכם תלויה במידה רבה במוח שלכם, בכישורים ובקשרים העסקיים אבל לא רק. כשיש לכם סביבת עבודה שאתם נהנים להיות בה ושמוכוונת כל כולה להעצמה שלכם – כך גם גובר הסיכוי שתנצלו את שעות העבודה שלכם בצורה יעילה ואפקטיבית, שתקדם את המטרות העסקיות שלכם ותסלול לכם את הדרך הבטוחה להצלחה.