לאילו בעלי מקצוע כדאי לעבוד בחללי עבודה משותפים?

מה שהתחיל לפני מספר שנים כמגמה שרלוונטית בעיקר לשוק הסטארט אפים וההייטק, קיבל בשנתיים האחרונות תפנית חדה ונפתח כמעט לכל ענפי המשק. עד לפני לא כל כך הרבה זמן, הגמישות באפשרויות ההשכרה שמושכת אליה עוד ועוד בעלי מקצועות הייתה נחשבת כארעיות או חוסר יציבות. העולם המשתנה תוך כדי תנועה, מכתיב צרכים חדשים ובראשם הצורך בדינאמיות. הראשים החדים של עולם הנדל"ן מבינים את זה, ולראיה אנחנו רואים עוד ועוד חללי עבודה נפתחים. אז מי השחקנים החדשים לפי שעה? הרי הם פרושים לפניכם.

חללי עבודה לבעלי מקצוע
לאילו בעלי מקצוע חללי עבודה משותפים יכולים להתאים?

חללי עבודה משותפים לאמנים

חדשות מעולות למתפרנסים מענפי האמנות. בארץ נפתחו לאחרונה מספר חללי עבודה משותפים שנותנים מענה ליוצרים ומעצבים. חללים אלה מאפשרים לשכור שטח עבודה באופן מודולרי ונוח. ניתן לשלם על השכרה של שולחן בלבד, שולחן על בסיס מקום פנוי עם גישה לסדנאות על בסיס מקום פנוי, שולחן קבוע עם כניסה קבועה לסדנאות, משרד מקורה וכניסה קבועה לסדנאות וכך הלאה. בנוסף, קיימת אפשרות להרכבה עצמית ללא תוספות שתאפשר לכם לשחק עם האפשרויות בהתאמה אישית על פי צרכיכם.

מנהלי המקומות שואפים להביא אליהם את בעלי המקצוע הטובים ביותר, ולכן לא חוסכים בעיצוב ואבזור מפנק של הסדנאות בכל מה שצריך: מכונות תפירה תעשייתיות וביתיות למעצבים, שולחנות גזירה ואוברלוקים, בובות לצד ציוד מדידה ותפירה. עבור האנימטורים ואנשי הגרפיקה החלו לאבזר חללי עבודה ייעודיים במדפסות תלת ממד. חללים מסוימים סגרו לעצמם סטודיו לצילום עם כל הציוד הנדרש – כל מה שנותר הוא להגיע עם הלקוח ולהתחיל לצלם. גם הצורפים יכולים להצטרף לחגיגה. סדנאות מאובזרות בפרייזרים, ברנרים, ציוד ליטוש וכל הדרוש.

חללי עבודה משותפים לעורכי דין

אחד הענפים שאיחר להצטרף לעולם חללי העבודה המשותפים הוא ענף עריכת הדין. נתון די מוזר בהתחשב בעובדה שישראל מחזיקה בשיא של עורכי דין פר נפש בעולם (עורך דין על כל 128 נפשות). הסיבה לאיחור נעוצה באופן מפתיע בכללי האתיקה. על פי כללי האתיקה של המשפטנים אסור לעורך דין לעבוד מתוך חלל עבודה משותף שאינו ייעודי לעורכי דין, וזאת מטעמי שמירה על פרטיות ומניעת הדלפות בעניינים רגישים. מספר עורכי דין ומשקיעים הבינו את הפוטנציאל הגלום במצב הזה והחלו לעבוד על הקמה של חלל עבודה משותף לעורכי דין בלבד.

במדינת ישראל עורכי דין נוטריונים עצמאים רבים שבוחרים שלא לחבר למשרדים גדולים, אלא לעבוד באופן עצמאי. חלל עבודה משותף כזה יאפשר לחלק גדול מהמגזר הזה להשכיר משרד או שולחן קבוע שיתנו מסגרות קשיחות שהללו ירוויחו מהם, וכמובן גישה לצוות שלם של קולגות ומשתפי פעולה פוטנציאליים שלא הייתה להם שום דרך לפגוש מהמשרד הביתי.

חללי עבודה משותפים לכולם

נחזור לבעלי המקצועות שלא צריכים ציוד מיוחד לצורך ביצוע עבודתם, אלא רק ציוד תקשורת בסיסי כמו חיבור לחשמל ואינטרנט, ציוד מחשב, הדפסה ומכונת קפה. לצדם של אנשי התוכנה והסטארט אפ, ניתן כיום למצוא מסה הולכת וגדולה של בעלי מקצוע שבוחרים לשכור שולחן או משרד בחלל עבודה משותף בתחומי הביטוח, אדמיניסטרציה, כלכלנים ורואי חשבון, שירות לקוחות, פרסום שיווק ויחסי ציבור, רכש ולוגיסטיקה, ייעוץ וקואוצ'ינג ועוד.

תחומים רבים משתנים לאין שיעור. אנו חוזים בתהליך ההמרה הגבוה של רבים שבוחרים להפוך לפרילנסרים. קחו לדוגמא את הטרנד המשקף של השכרת שירותי אדמיניסטרציה או אפילו ניהול וניהול בכיר בפרילנס. יותר ויותר סטארט אפים וחברות צעירות בוחרות לקבל שירותים מתוזמנים ועל פי דרישה מאנשי מקצוע אלו. כל אותם בעלי מקצוע הבוחרים להיפרד ממערכת היחסים של עובד-מעביד בצורה הרגילה שלה, מוצאים עצמם בהתלבטויות באשר לאופי ומיקום מקום העבודה החדש. לאט אבל בטוח הם כולם נודדים לתוך מרחבי חללי העבודה המשותפים. מדובר במהלך טבעי נוכח העובדה שההשכרה בתצורה הזו היא המשתלמת והדינמית ביותר, והתמורה היא הרחבה ביותר. חללי העבודה של אופיקס בראשון לציון מארחים בעלי מקצוע שמייצגים את כל מפת ענפי משק העבודה הישראלי ומזמינים גם אתכם לנסות ולהיווכח כמה זה קל, מהנה ורווחי.