שיקולים עיקריים בבחירת משרד להשכרה

הרגע הגדול הגיע. הרעיון הפך לתכנית, שיווקתם, הצגתם, עוררתם סקרנות, קיבלתם גיבוי ומימון וכל מה שנשאר הוא לשכור משרד ולהתחיל לעבוד. נשמע קל, לא? אז לעשות את זה, זה באמת לא קשה, אבל לעשות את זה נכון מצריך תכנון וגיבוש חזון ברור, שיהווה נקודת מימוש בפועל של ציפיותיכם לגבי השאלה, כיצד החלום שלכם אמור להיראות במציאות. איגדנו עבורכם מספר פרמטרים מהותיים, שאנו ממליצים לכם בחום, לקחת בחשבון כאשר אתם ניגשים לגבש את ההחלטה היכן אתם עומדים למקם את המשרד שלכם.

איך לבחור משרד להשכרה
מיקום הוא פקטור חשוב בבחירת המשרד

עבור מי אני שוכר?

כשפותחים עסק או מתחילים פרויקט חדש לבד ומאפס, יש נטייה לעשות את כל ההחלטות והחישובים בהתאם להעדפותינו האישיות, אך זוהי טעות. זכרו שמי שעומד להוציא את הבייבי שלכם מהכוח אל הפועל ולייצר עבורכם את הרווחים אלו העובדים שלכם. לכן טקטיקה מצוינת כאשר מגבשים החלטה בדבר בחירת מיקום חלל העבודה שלכם, היא לייצר קלסתרון של העובד האידיאלי שלכם. אפשר לייצר קלסתרון אחד, שלושה, או אפילו חמישה. פרטו בכתב מי האנשים שיעבדו אצלכם: בני כמה הם? איפה הם גרים? היכן סביר שהם יאהבו לאכול את ארוחת הצהרים שלהם? כיצד הם עשויים להתנייד מהבית לעבודה? משפרטתם את התשובות לשאלות אלה, נסו למצוא את המכנים המשותפים אשר מקשרים בין העובדים הדמיוניים שלכם. למשל: אם אתם צריכים לגייס מתכנתים ואנשי מערכות מידע, עליכם לחשוב באיזה ערים ישנו ריכוז של אנשי מקצוע כאלה. כדאי לשקול לבחור את מיקום המשרד בסמוך לריכוז כזה,  בכדי להפוך את מקום העבודה שאתם מציעים לאטרקטיבי יותר עבור מועמדים פוטנציאליים. זכרו שאתם בתור מנהלים תהיו הרבה יותר גמישים בשעות העבודה ותנאיה. מי שיבלה את רוב הזמן במשרד אלו העובדים שלכם, ולכן בכל החלטה שאתם לוקחים עליכם לשים את טובתם לנגד עיניכם, זאת באם חשוב לכם לייצר סביבת עבודה תומכת ונוחה שתשמר אותם לאורך זמן.

נגישות

הפרמטר החשוב ביותר שממנו מתחילים ואתו מסיימים את מלאכת השיקולים שיובילו לבחירת מיקום המשרד שלכם הוא נגישות. המשרד שלכם עומד להיות מוקד "עלייה לרגל" של כל מי שייקח חלק בפעילות שלכם, ולו הקטן ביותר. העובדים שלכם, האורחים שלכם, שותפים פוטנציאלים, שליחים מטעם חברות שליחויות ועוד רבים ומגוונים. אתם צריכים להיות בטוחים שהבחירה שלכם מכסה אפשרויות נגישות עבור כל אמצעי תחבורה שבאמצעותו עשויים האנשים האלה להגיע אליכם. החל מחניון גדול מספיק ובשאיפה חינמי עבור האורחים שלכם וכלה באמצעי תחבורה זמינים ונגישים. לעבוד במרכז תל אביב לדוגמה, זה נחמד מאד מבחינת סביבת העבודה, אבל אם אתם נמצאים במקום שבלתי אפשרי למצוא חנייה סביבו ושהות בחניון עולה לאורח שלכם עשרות שקלים, ובכן זה קצת מוריד את החשק להגיע אליכם. ככל שההגעה אליכם נגישה יותר, כך תפחיתו את ההתנגדויות ותעלו את הסיכויים שפגישה במשרדכם תצא לפועל. עליכם לוודא שנתיבי תחבורה ציבורית כמו אוטובוסים ורכבת עוצרים קרוב למיקום הנבחר שלכם. הרבה פעמים ישנם מצבים שאוטובוס מפרבר מסוים מגיע רק עד לכניסה לאזור תעשייה ולא פנימה, ומה שייאלץ את האורח שלכם להזמין מונית, או לשלוף אתכם מהמשרד על מנת לתת לו טרמפ, וזאת אם הוא ירגיש מספיק בנוח לבקש מכם עזרה מה שבדרך כלל לא קורה. אתם רוצים להימנע ממצבים לא נוחים כאלה ולפשט כמה שיותר את ההגעה אליכם. אל תשכחו לוודא שיש מקום חנייה נוח עבור אופניים, קורקינטים ממונעים, אופניים חשמליות וכד'. אלו דברים קטנים שלעיתים שוכחים לחשוב עליהם, שמבחינת העובד הם הא'-ב' של תנאי ההעסקה שלהם.

סביבת עבודה

אנחנו חיים בתקופה של אבולוציה תרבותית. מחקרים מראים שהחברה המערבית עלתה שלב בסולם הצרכים של מאסלו. אי לכך, דברים שמנהלים אולי לא נתנו עליהם את הדעת כלל לפני עשרים או שלושים שנים, יכולים להיות מהותיים כיום. לכן אם אתם שואפים לייצר סביבת עבודה צעירה ותוססת עליכם לדעת שיש אטרקציות בנוף מקום העבודה שחבר'ה צעירים ועדכניים אוהבים ומחפשים. הדבר אולי הכי חשוב הוא היצע רחב לסעודת צהריים דשנה ומספקת. מצד אחד, אתם לא רוצים להימצא בלב אזור מאד יקר שארוחה עסקית תעלה לעובד שלכם הון תועפות, והוא יסתובב באזור בתחושת חוסר תמידית. מצד שני, אתם גם לא רוצים להימצא באזור ריק ממסעדות, או כזה שמציע רק איזה פלאפל או שניים. היצע של מקומות לאכול ולהיפגש הוא חשוב, ולא משנה במה החברה או הפרויקט שלכם עוסקים. לאכול תמיד צריך וגיוון באוכל הוא ערובה לעובדים שמחים יותר, באחריות. דבר נוסף שאנשים צעירים מחפשים ואוהבים הוא חדר כושר קרוב לעבודה. כשאתם מחפשים משרד, התעניינו לגבי אפשרויות לשיתוף פעולה עם חדרי הכושר מסביב, אשר יוזילו עלויות עבור עובדיכם. הם יעריכו את זה ואתם תעלו בסולם האטרקטיביות כמקום עבודה. גם שירותים בסיסיים כמו בנק, סניף דואר, חנות כתיבה או בית דפוס ואפילו בית מרקחת וסופרמרקט קטן, מייצרים סביבת עבודה נוחה יותר באופן משמעותי.

חלל עבודה משותף במיקום מנצח

אופיקס מציעה חללי עבודה משותפים במיקומים הכי נוחים בלב העסקים של ראשון לציון. כאשר נבחרו מיקומים אלו, כל הפרמטרים שהוזכרו בכתבה נבחנו ונלקחו בחשבון, תוך בדיקות מעמיקות בשטח. חללי העבודה נגישים בתחבורה ציבורית מכל מקום בארץ ובכל כלי התחבורה. קיימת חנייה חינמית בשפע ואחסון עבור ציוד של האורחים שלכם. האזור עצמו נעים, שופע במסעדות עטורות שבחים על גבי קשת רחבה של רמות ומחירים, וכל שאר השירותים להם אתם עשויים להזדקק בשגרת יומכם.  החללים מעוצבים, מאובזרים וממגונים. כל שנשאר לכם הוא להגיע למשרד בנוחות ובכיף, להתרווח ולרוץ לעבר המטרות העסקיות שלכם, כשלצדכם בתי עסק בדיוק כמו שלכם: צעירים, תוססים ומלאי אמביציה.